Lovingnur!
Follow Dashboard
My Dream!
Tuesday, December 10, 2013 | 4Superstar (s)!

Korang tau ke apa impian aku? Jeng jeng jeng! Aku tau korang mesti tak tau kan. Tengok sini. Tadaaa!

"Kat mana ni?"

"Universiti Islam Antarabangsa?"

"International Islamic University?"

Yup! Exactly! Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) atau bahasa Zimbabwe nya International Islamic University Malaysia (IIUM). Yeah! It my dream. Only dream? No! Aku akan berusaha sampai dan mejejakkan kaki dan belajar di sini! Tapi kalau dapat tawaran overseas tu lain cerita lah ye. 

Ramai yang cakap aku nak follow jejak abang aku. Hahaha. Sejak bila aku ada abang ni? Abang Ku tu kira abang aku lah kan? Ahhh! Cukup. Kalau aku nak ikut jejak langkah kaki ke tangan dia ke apa salahnya kan? Kan sehati sejiwa. Lalalalaa. Actually, takde niat pun, kebetulan, takdir Allah, impian aku sama dengan pengalaman dia. "Abang dulu waktu dekat UIA ....." Hehhh! Aku takkan lupalah kata-kata dia. 

"Kenapa tiba-tiba beb cakap pasal universiti?"

Soalan cepumas! Okayy. Sebenarnya tadi aku berwechating dengan Kak Aisyah. Dia yang cerita kat aku pasal campus life. Aku pun berminat ohhh! Semangat nak belajar tengah menggunung ni. Kak Aisyah cadangkan aku ambik asasi. So, aku survey kat internet tadi pasal asasi yang ada kat UIA ni. Aku macam berminatlah nak masuk asasi perubatan. Well. I'm doctor to be. Hahahaha! In shaa Allah. Ameenn. Haa! Untuk maklumat tambahan tentang UIA ni boleh layari laman web http://www.iium.edu.my/

Tapi tiba-tiba tadi aku dapat satu komen dekat moment aku. Daripada senior aku. Katanya, "habiskan belajar dekat Seri Bera tu dulu." Haaaa! Dan aku pun tersedar dari angan-angan. Cehhh! 

Takpe. Akan ku genggam UIA ni sampai aku berjaya. Pembakar semangat ni. Bila nak tidur dalam kelas je, ingat kata-kata Kak Aisyah, "Zariha kena belajar betul-betul tau." kata-kata Abang Ku, "adik, belajar sungguh-sungguh." Let's make a dream come true! Renung-renungkan dan selamat beramal. 

"Ya Allah, kau kuatkanlah semangat kami untuk menimba ilmuMu. Berikanlah kami kekuatan sesunguhnya kami sedang berjihad di jalanMu ya Allah. Kau berikanlah peluang kepada hambaMu, Zariha untuk mencapai cita-citanya begitu juga diriku. Ameenn."

Ni impian aku. Korang? Share lahhhh. Btw, terima kasih untuk doa.

NOTE: Tanpa usaha, bagaimana nak berjaya. 


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum! Sila sebarkan sekiranya ia bermanfaat untuk orang lain. Tak perlu mintak izin. Ianya ilmu Allah.

Sebarang allergic reaction seperti muntah-muntah, pening-pening, tekanan perasaan selepas membaca blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

AMARAN!
Blog ini mempunyai unsur-unsur sarkastik, kata-kata kesat dan kata-kata tarbiyah. Headshot, heartshot dan brainshot adalah kesan sampingan blog ini.

Jom menderma!

Marilah kita menderma untuk tabung mangsa banjir di Malaysia. Sumbangan anda amat bernilai. Sucikan hati dengan derma.

taip (BANJIR) jarak (amount) dan hantarkan ke 13999

Amount: RM1, RM5, RM10, RM20, RM40, RM50. Terima kasih. Semoga Allah merahmati anda.

Let's Talk!

Tak puas hati? Emailkan pada saya:

cik_enonimus@yahoo.com


Flashback!