Lovingnur!
Follow Dashboard
Lets be a PENCETUS UMMAH!
Sunday, December 8, 2013 | 2Superstar (s)!

Kali ni aku nak share dengan korang program yang aku minat. Okay seriusly memang best Pencetus Ummah ni. Kita boleh menambah ilmu tentang agama suci Allah ini di samping dapat mempelajari cara untuk menyampaikan dakwah dengan baik. 

Dalam Pencetus Ummah ni kita didedahkan cara-cara para daie menyampaikan dakwah sesuai dengan peredaran masa. Mereka menggunakan pendekatan yang lebih menarik. Menggunakan teknologi yang ada.

Pencetus-pencetus ummah ini semua berkarisma, hebat, berketrampilan menarik tapi, aku lebih minat PU Yeop sebab dia seorang yang bersahaja. Dalam setiap tazkirahnya diselitkan unsur-unsur lawak yang membuatkan kita terhibur di samping berfaedah. Kiranya aku vote PU Yeop lahh. Haha. Jom tengok sikit.




PU pilihan aku yang kedua, PU Rahmat. Okayy. PU Rahmat merupakan PU yang termuda antara PU yang lain. Seorang yang tak lekang dengan senyuman. Muka comel je. Yang penting tak kahwin lagi. Huahuahua.



Jom tonton Pencetus Ummah di siaran Oasis dan Maya HD setiap Khamis jam 2100. Tambahkan ilmu, tingkatkan amal. Dakwah perlu teruskan hingga ke akhirnya.


NOTE: Jika kita menunggu kesempurnaan untuk melayakkan diri kita menyampaikan dakwah, maka sikitlah orang yang memberi peringatan.



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum! Sila sebarkan sekiranya ia bermanfaat untuk orang lain. Tak perlu mintak izin. Ianya ilmu Allah.

Sebarang allergic reaction seperti muntah-muntah, pening-pening, tekanan perasaan selepas membaca blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

AMARAN!
Blog ini mempunyai unsur-unsur sarkastik, kata-kata kesat dan kata-kata tarbiyah. Headshot, heartshot dan brainshot adalah kesan sampingan blog ini.

Jom menderma!

Marilah kita menderma untuk tabung mangsa banjir di Malaysia. Sumbangan anda amat bernilai. Sucikan hati dengan derma.

taip (BANJIR) jarak (amount) dan hantarkan ke 13999

Amount: RM1, RM5, RM10, RM20, RM40, RM50. Terima kasih. Semoga Allah merahmati anda.

Let's Talk!

Tak puas hati? Emailkan pada saya:

cik_enonimus@yahoo.com


Flashback!