Lovingnur!
Follow Dashboard
Pesta buku ke kedai buku?
Monday, May 6, 2013 | 0Superstar (s)!


Tengok tajuk je aku kompem korang dah tau aku nak cakap pasal apa kan? Of course lah pasal International Book Fair 2013! So, tak perlulah aku membuat pendahuluan yang gramatis. Betul tak?

Hmmm. Aku rasa korang patut tau.

Dan

Perlu tau..

Yang aku ni pengawas pusat sumber yang berwibawa! Hah! Perasan. Dan kerana itulah aku akan ke pesta buku setiap tahun. Problem? Apa masalah aku sebenarnya?

Kalau dah malas macam ni lah. Haish! Tapi aku nak share jugak kat korang pengalaman aku nie. Takdelah best mana. Tapi padanlah sekadar membuang masa korang yang banyak tu. 

Dari mana aku nak start pun aku tak tau. 

Krikkk! Krikk!

Okay macam ni. Sebenarnya aku tak targetlah aku dapat pergi sebab waktu cikgu ambik nama tu aku pergi Majlis Tilawah Al-Quran (MTQ) jadi, aku ni boleh dikategorikan sebagai manusia yang tertinggal lah jugak kan. Tapi aku tak kesah! Sebab? Sebab hari yang sama jugak budak kelas aku yang tak pergi PWTC tu ada LDK (Latihan dalam kumpulan) dengan adik-adik tingkatan 1. Best tu! Aku ingat bolehlah join. Tup tup! Nama aku ada bawah bimbingan kaunseling. Dah tu aku pergi jelah kan. Orang lain berebut nak pergi takkan aku nak tolak bodo bodo je.

Sampai kat sana! Fikiran aku DAYANA DEBAB, TUDUNG RAPUNZELILLAH, KATAK FESYEN, DAYANA DEBAB, KATAK FESYEN TUDUNG RAPUNZELILLAH

Masuk je PWTC. Aku ambik keputusan untuk jalan berdua dengan jiran sebelah aku, Farahin. 2 tahun aku jalan dalam group. Serik! Payahnya. Jalan punya jalan jumpa MUST READ! Toleh kanan. Dan aku nampak Dayana Debab! Arghhhhhhhhhhhhh! Teruja ohhhh! Apesal aku teruja sangat ni? Apa lagi, aku pun sapu lah Dayana Debab dengan Tudung Rapunzelillah tu! Cash! Takkan hutang pulak.

Then, takkan aku terpacak jadi tugu dekat MUST READ tu pulak kan? Aku pun teruskan perjalanan. Maksudnya kami. Katak Fesyen, katak fesyen, katak fesyen, katak fesyen! JS Adiwarna. Ni masalah aku. Pusing punya pusing tak jumpa jumpa jugak! Haish! Dugaan dugaan. So, dah tau tak tau tu takkan buat selambe je kan. Tengoklah peta. "Oooo. Bilik mawar. Okay!" "Dekat je ni" Dekat tak dekatlah kan, pusing pusing tak jumpa jumpa. Disebabkan kitorang ni berpegang teguh dengan peribahasa "malu bertanya sesat jalan" kitorang pun tanyalah akak akak yang duduk kat peta tu. 

"Okay! Paham". Tapi aku tak tau kenapalah kitorang bebal sangat haritu, tak jumpa jumpa. Tengok peta sampai 6 kali. Tanya orang sampai 5  kali. Aku kira tau! Lastly jumpa jugak! Payah betul. Cuba buat macam pasar malam tu. Kan senang! Hahahaha! Suka hati mak bapak tiri jiran sebelah rumah aku je kan? Bla bla bla bla. Dah dapat katak fesyen tu satu Fuhhhh aku lepaskan! Hah! Nasib takde ribut taufan dalam PWTC tu. Selamat.

Apa apa pun aku ni ingat jugaklah MID YEAR yang tak lama mana ni. Fizik aku takde buku rujukan lagi. Eh! Terkapai kapai aku nak exam nanti. So, beralih ke bahagian pelajaran. Wowwwwww! Rambang mata tengok buku rujukan, buku latihan. Yang menjulingkan mata aku bila aku tengok buku rujukan fizik yang tebal melebihi TV dekat bilik media tu, RM8 je! Rm8? Aku cari kat kedai punyalah  RM20. Apa lagi? Laju lajulah aku rembat. Physics, Syariah, Quran Sunnah! Okay! Cukup koleksi aku. Kimia? Versi melayu takde. So, aku abaikan.

Beralih ke tempat yang lain!

Gempak Starz! Yeah! Tempat wajib! Aku penggemar komik daripada novel. Dulu lah. Zaman Tok Kaduk. Sekarang ni kuranglah sikit. Aku beli 3 buku je tahun ni dekat Gempak tu. Haishhh! Tak gempak langsung. Selalunya sampai berbelas. Tahun lepas 20 buku! Cayalah. Kasi gempak! Tahun ni save bajet. Tahun depan SPM woiii!

Dan terakhir. Aku dah malas sangat nak menaip. Dan memandangkan aku rasa entri aku ni dah terlebih jumlah bilangan patah perkataannya. Cukuplah sampai di sini. Kesimpulannya, Pesta buku tetap best walaupun dah berapa kali aku pergi. Buku lain-lainlah weyh!


NOTE: Aku cadangkan buku Shah ni jadi buku KOMSAS tingkatan 5. Kompem semua orang A+ BM! Wakaka. Dan aku cadangkan korang beli tiga novel ni.



Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum! Sila sebarkan sekiranya ia bermanfaat untuk orang lain. Tak perlu mintak izin. Ianya ilmu Allah.

Sebarang allergic reaction seperti muntah-muntah, pening-pening, tekanan perasaan selepas membaca blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

AMARAN!
Blog ini mempunyai unsur-unsur sarkastik, kata-kata kesat dan kata-kata tarbiyah. Headshot, heartshot dan brainshot adalah kesan sampingan blog ini.

Jom menderma!

Marilah kita menderma untuk tabung mangsa banjir di Malaysia. Sumbangan anda amat bernilai. Sucikan hati dengan derma.

taip (BANJIR) jarak (amount) dan hantarkan ke 13999

Amount: RM1, RM5, RM10, RM20, RM40, RM50. Terima kasih. Semoga Allah merahmati anda.

Let's Talk!

Tak puas hati? Emailkan pada saya:

cik_enonimus@yahoo.com


Flashback!