Lovingnur!
Follow Dashboard
Ruqyah Syar'iyyah
Friday, December 6, 2013 | 0Superstar (s)!

"Ruqyah Syar'iyyah? Ape tu?"

Haaa! Kali ni entry aku lebih kepada perkongsian ilmu dengan korang korang semua tentang Ruqyah Syar'iyyah. Expolore lah sikit pasal alam jin ni. At least dengan sikit ilmu yang korang explore tu dapat memberi perlindungan pada diri kita kan? Okay cukup. Sebelum aku merepek lebih jauh lagi, biar aku terangkan apa itu Ruqyah Syar'iyyah.
Ruqyah Syar'iyyah bermaksud:
Ruqyah secara bahasa adalah jampi-jampi atau mantera. Ruqyah secara syar'i (ruqyah syar'iyyah) adalah jampi-jampi atau mantera yang dibacakan oleh seseorang untuk mengobati penyakit atau menghilangkan gangguan jin atau sihir atau untuk perlindungan dan lain sebagainya, dengan hanya menggunakan ayat-ayat Al-Qur`an dan atau do`a-do`a yang bersumber dari hadits-hadits Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam dan atau do`a-do`a yang bisa dipahami maknanya selama tidak mengandung unsur kesyirikan.
(sumber daripada: http://terapikalamullah.blogspot.com)

Kalau korang nak explore lebih mendalam pasal alam jin ni, korang bolehlah explore di blog berkenaan. In shaa Allah terjawab soalan korang tu.

Okay. Tadi aku pun cuba lah dengar ayat-ayat ruqyah. Respon, aku tertidur. Apakah maksudnya tu? Aku pun taktau. Hehehe. Nak cuba? Manalah tau kott kott lah kan. Bukan mendoakan ye. Kita kena mengambil langkah berjaga-jaga okayy?

Langkah 1

Play RUQYAH SYARIAH di bawah ini dan dengar sehingga tamat (20min) menggunakan headphone dengan volume yang kuat.

Langkah 2

Pejamkan mata dan jangan ikut bacaan ayat-ayat ini baik dimulut atau dihati.

Langkah 3

Perhatikan setelah selesai... Jika anda batuk, berpeluh-peluh, terasa mual, jantung berdegup kencang, terasa berdebar-debar, ada benda bergerak-gerak di bawah kulit, sendawa, mengantuk, pening dan menguap, maka sahlah badan anda dihuni JIN.



Kalau ada tu, pandai-pandailah ye jumpa ustaz. Ingat, tiada penyakit yang tiada penawar kecuali MATI. Kita hanya perlukan D.U.I.T. Bukan wang semata-mata tetapi D untuk Doa, U untuk Usaha, I untuk Ikhtiar dan T untuk Tawakal. Wallahualam. Segalanya kuasa Allah S.W.T.

NOTE: Kalau nak cari ilmu, pastikan sumber yang sahih. In shaa Allah.


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum! Sila sebarkan sekiranya ia bermanfaat untuk orang lain. Tak perlu mintak izin. Ianya ilmu Allah.

Sebarang allergic reaction seperti muntah-muntah, pening-pening, tekanan perasaan selepas membaca blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

AMARAN!
Blog ini mempunyai unsur-unsur sarkastik, kata-kata kesat dan kata-kata tarbiyah. Headshot, heartshot dan brainshot adalah kesan sampingan blog ini.

Jom menderma!

Marilah kita menderma untuk tabung mangsa banjir di Malaysia. Sumbangan anda amat bernilai. Sucikan hati dengan derma.

taip (BANJIR) jarak (amount) dan hantarkan ke 13999

Amount: RM1, RM5, RM10, RM20, RM40, RM50. Terima kasih. Semoga Allah merahmati anda.

Let's Talk!

Tak puas hati? Emailkan pada saya:

cik_enonimus@yahoo.com


Flashback!